BİLİNÇLİ BESLENMEDE FARKINDALIK
  • Süzme Yoğurt Süzme Yoğurt
  • Tam Yağlı Kaymaklı Yoğurt Tam Yağlı Kaymaklı Yoğurt
  • Kaymaksız Yoğurt Kaymaksız Yoğurt
  • Köy Yoğurdu Köy Yoğurdu
  • Rende  Peynir Rende Peynir
  • Krem Peynir Krem Peynir
  • Üçgen Peynir Üçgen Peynir
  • Bez Peynir Bez Peynir
  • Çubuk Peynir Çubuk Peynir
  • Örgü Peynir Örgü Peynir
  • Tel Peynir Tel Peynir
  • Lor Peynir Lor Peynir
  • Salamura Topak Peynir Salamura Topak Peynir
  • Yağlı UHT Süt Yağlı UHT Süt
  • Pastörize Tereyağı Pastörize Tereyağı
  • Rulo Kaymak Rulo Kaymak
  • Kahvaltılık Kaymak Kahvaltılık Kaymak
  • Labne Labne
  • Naciye Ana Yoğurt Naciye Ana Yoğurt
  • Gülek Beyaz Peynir Gülek Beyaz Peynir
  • Süzme Peynir Süzme Peynir
  • Beyaz Peynir Beyaz Peynir
  • Misket Peynir Misket Peynir
  • Tava Yoğurdu Tava Yoğurdu
BİLİNÇLİ BESLENMEDE FARKINDALIK

BİLİNÇLİ BESLENMEDE FARKINDALIK

Evet bu yazımızda iç karartıcı beslenme alışkanlıklarını terkediyor ve bilinçli beslenme güneşinin doğmasına odaklanıyoruz. Odağımızı diyet ve sağlıksız gıdadan sağlıklı beslenmeye çevirdiğimizde şişmanlık ve yeme bozuklukları düzelmeye başlıyor; ama bunu tam bilinçli olarak yapmayıp bir zorunlulukla veya birinin yönetiminde yaptığımızda da başarı çok yüksek düzeylerde olmuyor; orta derecede bir başarı yakalanıyor. 

Şimdiye kadar devamlı olarak vurguladığım gibi, yaşam ve biz bütünsel olduğumuz için, yüzeysel, teknik ve analitik düzeyde bir çözüm yetersiz kalıyor. Bilinçli bir tam farkındalık için zihinsel, bedensel ve ruhsal olarak kötü alışkanlık otomasyonlarından kurtularak ve sorumluluğumuzun farkına vararak, her şu anda ne olduğumuzun ve ne yaptığımızın bilincinde olmamız gerekiyor. 

Bilinçli olmanın tanımını yapacak olursak, yargısız şimdiki zaman farkındalığı diyebiliriz; yani her an içimizde ve dışımızdaki her şeyin farkında olmak ve suçlayıp yargılamadan olanı kabul etmek. Bu farkındalığı yitirdiğimizde, tek gerçek zaman olan şimdiki zamanı ıskalamış ve geçmişin çöplüğü veya geleceğin endişesine dalmış oluyoruz ve sıkıntılar da bununla başlıyor. Bu durumda, düşünme, hissetme ve yaratma benzeri diğer fonksiyonlarımız gibi, beslenmemiz de aksıyor. Pratik algılama kolaylığı açısından, her şu anı kalbimizde hissedebilmek farkındalıktır diyebiliriz. Şimdiki zamanı hissettiğimizde içgörü ve sezgilerimiz gelişir, konulara daha geniş ve bütünsel bir perspektiften bakarız ve bunun sonucunda da kendi yaşamımızı daha iyi düzenleyebilir hale geliriz. 

Farkındalık veya içgörü meditasyonu için, oturup hiç bir şey yapmadan, gözlerimiz açık veya kapalı, önce nefesimizi, daha sonra da vücudumuzu, duygularımızı, düşüncelerimizi ve algıladığımız her şeyi izleyebiliriz; aynı dışarıdan izleyen bir yargısız tanık gibi... Bu uygulamanın bilinçli beslenme dışında tüm bütünsel sağlığımıza da çok büyük faydaları vardır ve bunlar bilimsel olarak gösterilmiştir. Endişe, stres, depresyon, ağrı azalır; sükunet, yaratıcılık, değişim motivasyonu, karar verme yeteneği artar ve ilişkilerimiz düzelir. Her şu anda ne yaptığımızın daha farkında olduğumuzda ve kendimizi daha iyi yönettiğimizde, sağlıksız yeme alışkanlıklarından kurtularak bilinçli beslenmeye daha kolay bir şekilde, zorlanmadan geçebiliriz. Tam tersine, bir şeyler yerken dikkatimiz dağınık olduğunda, yani tam farkında olmadığımızda, daha fazla yediğimiz halde kendimizi daha az doymuş hissediyoruz; yediklerimizi tam hatırlayamıyoruz ve ara atıştırmalarımız da daha fazla oluyor. 

Yaşam bir pratik olduğuna göre, farkındalık da pratikle gelişir. Bu kadar yoğun bir yaşam temposunda önce birkaç defa mola vermeyi, sonra da zihnimizi yavaşlatıp durdurarak şimdiki zamanı derin bir şekilde kalbimizde hissetmeyi öğrenmeliyiz. Yediklerimizden, bedenimizden ve zihnimizden daha fazlası olduğumuzu bilmemiz ve bunu hissetmemiz ya da deneyimlememiz çok önemlidir. Zaman içinde bu düzenli pratik yaparak geliştirdiğimiz farkındalığı tüm yaşamımızla birleştirmeli, yaşamımızın bir parçası haline getirmeliyiz: Beslenmede, harekette, nefeste, ilişkilerde, duygu ve düşüncelerde farkındalık... Tüm yaşamda bütünsel bir farkındalık ve sağlık...

Sağlık ve Sevgiyle dolun,

Oğuz Demirsoy

YÖRÜKSÜT

İlgili Makaleler

Yoğurt Yağ Yakımını Arttırıyor !
Yoğurt Yağ Yakımını Arttırıyor !

Ayranın Kilo Üzerindeki Etkisi Nedir ?
Ayranın Kilo Üzerindeki Etkisi Nedir ?

Düzenli yoğurt tüketiminin güzellikteki sırları
Düzenli yoğurt tüketiminin güzellikteki sırları

Yoğurt tüketmek ağız kokusunu önlüyor.
Yoğurt tüketmek ağız kokusunu önlüyor.

Ağız kokusu ilişkilerimi

Yoğurtun Sindirim Sistemine Faydası Nedir ?
Yoğurtun Sindirim Sistemine Faydası Nedir ?

Ayranın En Önemli Özelliklerinden Biride...
Ayranın En Önemli Özelliklerinden Biride...

Yörük Süt Yükleniyor